ZAMIEŃ JEDNORAZOWE NA WIELORAZOWE

Witajcie Kochani ❤️
Jest luty a pogoda wcale nie przypomina typowej zimy, takiej z mojego dzieciństwa. Niestety nasz klimat się zmienia i widać to każdego dnia i z każdym rokiem. Nie od dziś wiadomo, że my sami powodujemy zmiany klimatu. Wg informacji dostępnych w internecie przeciętny człowiek produkuje 300 kg odpadów rocznie. Jest to naprawdę dużo biorąc pod uwagę fakt, że na 1 kg śmieci składa się kilkadziesiąt lub kilkaset lekkich, foliowych reklamówek, kilkadziesiąt kubków po kawie czy opakowań po warzywach i owocach. 1 kg śmieci to także cały ogrom plastikowych słomek do napojów. I właśnie o nich chce napisać.
A dlaczego? A no dlatego, że codziennie w samej Polsce zużywa się ich 3 miliony, rocznie 1,2 miliarda. Natomiast w USA jest to nawet 500 milionów dziennie.
Wydaje mi się, że w codziennym życiu ciężko czasem uświadomić sobie jakie znaczenie ma w skali globalnej każdy wyrzucony papierek czy śmieć. 
Niejeden z Nas myśli sobie, że przecież kupienie butelki wody i wrzucenie jej później do worka na plastik nie jest niczym złym, bo to tylko jedna butelka. Jednak... Licząc, że co drugi człowiek użyje jedną butelkę wody dziennie powoduje, że ilość wyprodukowanych śmieci staje się ogromna. Każdy z Nas, bez wydawania masy pieniędzy może zminimalizować ilość produkowanych przez siebie odpadów. Wystarczy nie kupować produktów w jednorazowych zrywkach, wybierać nie pakowanie owoce i warzywa, na zakupy nosić własne torby wielokrotnego użytku,itp. Można także jednorazowo wydać pieniądze na zakup czegoś, co posłuży Nam bardzo, bardzo długo.
Zamiast butelkowanej wody zainwestować w filtry, ulubioną kawę na wyson pić z kubka termicznego a także używać wielorazowych słomek do napojów. W moim domu dotychczas zużywałam dużo słomek plastikowych. Odwiedziny znajomych z dziećmi, mrożona kawa, drinki... Na szczęście znalazłam sklep Pajlo, w którym można zakupić wiele przedmiotów wielorazowego użytku. Ja wybrałam na pierwszy raz metalowe słomki  do napojów w pięknych tęczowych odcieniach. W zestawie jest 8 sztuk-4 proste oraz 4 zakrzywione, 2 czyściki, dzięki którym idealnie umyjemy nasze słomki a to wszystko zapakowane jest w piękny materiałowy woreczek. Słomki oczywiście już przetestowałam i muszę przyznać że był to bardzo dobry wybór. Dzięki temu nie produkuje już niepotrzebnie śmieci no i nie muszę się już martwić że braknie mi ich, kiedy przyjadą goście. W sklepie można zakupić m.in. praktyczne woskowijki do pakowania żywności oraz świetne metalowe kotki do drinków zamiast zwykłego lodu. Jeśli jeszcze nie znacie sklepu Pajlo to serdecznie zapraszam Was do odwiedzenia strony a także na ich Instagrama.
Przy okazji zapraszam serdecznie do siebie  oraz na moją stronę na Facebooka.
Życzę Wam Kochani miłego dnia 😘 


Komentarze

Popularne posty